2009-03-11

Vad är väl en bal på slottet


Sommarjobb är fixat och därmed är ett av vårens ångestmoment avklarade. Det finns få saker smolkar vardagen så mycket som inkomstosäkerhet. För att fira skapade jag magi i köket i form av morotsgratäng med lök, blomkål och kalkonskinka. Egentligen hade jag hellre pumpat i mig choklad och muffins men ack nej så roligt får jag inte ha. Jag har dessutom en irriterande vilodag idag eftersom sådana är nödvändiga . Man får inte vara dum i huvudet. När man talar om att vara dum i huvudet så kan jag nämna min katt Lucius Caesar. Lucius förälskade sig idag i en morot som inte besvarade hans ohämmade kärlek. Lucius har nu flyttat sin affektion till tonfiskkonserverna.

1 kommentar:

Simple Man sa...

MÅSTE få en fortsättning på kärlekshistorian till tonfiskburken! Jag tror det blir en lite av en spindelhistoria, där honan efter samlaget dödar hanen.