2009-03-16

Träningens baksida

När man tränar mycket och ofta händer saker med kroppen. Vissa delar blir mindre medan andra blir större, till exempel röven. Jag hade en jeansupplevelse imorse som har förföljt mig hela dagen. Den var mer traumatisk än synen av den överkörda duvan som gjorde att jag inte kunde njuta av min kycklingsallad igår. Varje tugga kändes slemmig och smakade överkörd duva. Fy fan.

Jag tycker inte att jag förtjänar att känna mig fet som en flodhäst i grossess när jag har en klanderfri kosthållning och en fysisk aktivitet som både räcker och blir över! Hade jag suttit i soffan och ätit glass i fyra veckor skulle jag ha köpt det men nu känns det bara orättvist. Jaja skitsamma J gav mig komplimanger för just denna baksida häromdagen så kanske handlar det om en omformning eller något åt det hållet snarare än en tilltagande fetma. Jag är tjej därför hänger jag upp mig på när jeansen inte sitter som de brukar oavsett om det är till det bättre (orkade inte ens kolla eftersom jag blev akut självmordssugen och var tvungen att rota fram en löst sittande svart klänning för att snabbt neutralisera ångesten).

Inga kommentarer: