2009-08-28

GZ Luzze

Hipp hipp hurra för Lusse idaaa! Idag blir det lilla miffot 4 år. Han började sin stora dag med att spy 4 gånger så matte garanterat vaknade på rätt sida. Kattsidan. Men inget ont som inte har något gott med sig – tack vare kattkräket blev lägenheten storstädad och jag sprang ner på stan och köpte nya krukväxter. Krukväxter dör nämligen ganska snabbt hemma hos oss pga. en viss pälsbeklädd anledning. Tjejen i blomsteraffären tipsade om att curry kan hålla katter borta från blomstren så nu har jag kryddat samtliga växter. Låt oss hoppas att det bränner till i nosen ty jag hade gärna sett mina nya växter frodas och sprida harmoni!


Jag bifogar en bild på det sorgliga blomsterbeståndet och anledningen till det sorgliga blomsterbeståndet. Den enda överlevaren är ökenväxten på bilden och den har överlevt det mesta (den har blivit uppsopad från golvet X-antal gånger). Från början var den fyllig och fin men efter Lusses framfart ser den ut som en ledsen julgran.

Inga kommentarer: